Der er ikke meget succes over at have en virksomhed, hvis der ikke er nogen der kender til den. Men for at folk kan finde ud af at din virksomhed eksistere, er du også nødt til at lave reklame for den.
Reklamer er blevet brugt som salgsteknik gennem mange hundrede år, og af god grund. Det virker. Alle mennesker er trodsalt en potentiel kunde, og ved at få din virksomheds navn ud i enten det offentlige eller virtuelle rum, gør du alle disse potentielle kunder opmærksomme på hvad du kan tilbyde dem og hvorfor de bør vælge dig.
Der er mange gode måder hvorpå du kan reklamere for din virksomhed, både virtuelt og offentligt, men i denne artikel vil der være fokus på de tre mest hyppige metoder.
1. Spred dit navn i det offentlige rum: Visitkort og kugle penne kan være vejen frem
Nu oftere de potentielle kunder kommer til at se navnet på din virksomhed, nu større er sandsynligheden for at de vil huske det, til når de endda har brug for lige præcis det som du tilbyder.
Man kan sprede sit navn i det offentlige rum via store reklamer på fronten af bygninger, eller reklame ved busstoppesteder, men man kan også gøre det i det små, så det i stedet taler mere til underbevidstheden.
Trykker du fx din virksomheds navn på kuglepenne eller kopper, kan du pludselig komme til at have en fast plads i en potentiel kundes hjem. De vil altså ikke kun muligvis se din reklame ud af deres øjenkrog når de går forbi den på gaden, men vil i stedet se din virksomheds navn når de drikker kaffe om morgenen, når de laver arbejde, når de slapper af, når de er syge og drikke te.
Hvis du får uddelt visitkort og kuglepenne, vil du kunne skabe ret meget opmærksomhed omkring virksomheden.
2. Øg din tilstedeværelse på de sociale medier
Danskere bruger mere tid på de sociale medier end nogensinde før, og med alt den information vi deler om os selv på nettet, er det blevet muligt for reklamer at blive direkte rettet mod de mennesker der kunne være mest interesseret i dem.
Har du fx for nylig søgt på ’vinterjakke’ på google, vil du hurtigt opdage at der på dine sociale medier begynder at dukke en masse reklamer op for virksomheder der sælger vinterjakker.
Øger du din tilstedeværelse på sociale medier, både via reklame men også erhversorienterede brugere, vil du meget hyppigere blive set af folk, da folk trods alt bruger mere tid på de sociale medier, end de efterhånden bruger i det offentlige rum.
3. Invester i en reklamebil
En reklamebil kan være en anden god måde at få din virksomhed set af så mange mennesker som muligt. I stedet for en stillestående reklame, har du nu en reklame, der i princippet kan sprede sig udover hele Danmark.
Når folk alligevel blot sidder i deres bil, er de meget mere opmærksomme på deres omgivelser end hvis de blot gik på gaden, og der er derfor større sandsynlighed for at de bider mærke i din virksomheds navn, hvos det står på en reklamebil.